Trends

MUNT Hypotheken lanceert kennisplatform voor consumenten

11 februari 2019 Leestijd ± 2 minuten 200 views

MUNT Hypotheken lanceert vandaag het kennisplatform Hypotheekleek.nu. De (online) behoefte van consumenten aan toegankelijke en begrijpelijke hypotheekinformatie is groot, terwijl de markt voornamelijk commerciële informatie verstrekt. Met de lancering van het platform komt de Haagse hypotheekaanbieder tegemoet aan deze consumentenbehoefte. Britt Dekker is als ‘sympathieke leek’ het boegbeeld van het nieuwe initiatief.

MUNT Hypotheken maakt vanaf de introductie op de Nederlandse markt hypotheken zo eenvoudig mogelijk. “De basis voor ons succes is altijd geweest dat we heel scherp luisteren naar de behoefte van zowel de consument als de adviseur. Vanuit dit perspectief ligt er een schat aan informatie op het internet”, verklaart Ellen Hensbergen, directeur van MUNT Hypotheken. “Door openbare informatie op onder andere social media te monitoren en te analyseren weten we dat er een grote mismatch is tussen de informatiebehoefte van de consument en de informatie die wordt gegeven door de geldverstrekkers. Met Hypotheekleek willen we dit patroon definitief doorbreken.”

Lifetime product
Op Hypotheekleek vindt de bezoeker allerlei video’s en artikelen, die per fase zijn ingedeeld. Consumenten die zich nog aan het oriënteren zijn, krijgen uitgelegd waar op wordt gelet bij het aanvragen van een hypotheek en hoe de berekening van de hypotheek tot stand komt. In de tweede fase wordt de consument begeleid in zijn zoektocht naar een huis. De derde fase richt zich op consumenten die een hypotheek willen afsluiten en daarvoor een adviseur zoeken of naar extra informatie op zoek zijn.

“We willen Hypotheekleek in de toekomst neerzetten als kennisportaal dat relevant is voor iedereen die iets met een hypotheek van doen heeft”, licht Hensbergen toe. “Consumenten kunnen zich hier alvast inlezen, bijvoorbeeld als voorbereiding op het gesprek met de hypotheekadviseur.”