MUNT Hypotheken Beste Nederlandse Geldverstrekker van 2016

18 januari 2017 Leestijd ± 1minuut
MUNT Hypotheken Beste Nederlandse Geldverstrekker van 2016

De beste Nederlandse geldverstrekker van 2016. Zo mag MUNT Hypotheken zichzelf noemen volgens financiële intermediairs, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van De Nationale Hypotheekbond onder 441 onafhankelijke intermediairs.

Hypotheekaanbieders werden beoordeeld op basis van elf losse tevredenheidsaspecten, waaronder het bieden van nazorg, klachtafhandeling en duidelijkheid in communicatie. MUNT Hypotheken wist hoge ogen te gooien op het laatste punt, evenals waar het ging om rente- en aflosfaciliteiten en duidelijkheid in het aanvraag- en acceptatieproces. Overigens werd de meerderheid van de geldverstrekkers op dit punt met goed of zeer goed beoordeeld.

Waar voor hypotheekverstrekkers nog een wereld te winnen valt is op het gebied van klachtafhandeling en nazorg, zo vertellen de onderzoeksresultaten. Slechts een op de vier intermediairs is hierover tevreden bij het beoordelen van geldverstrekkers.

Menno Luiten, manager marketing & distributie bij MUNT Hypotheken: “Wij zijn heel erg trots op de waardering die we op deze manier krijgen van de adviseurs die met ons samenwerken. Een goede en zorgeloze hypotheekbeleving maak je met elkaar en in die zin is dit een prijs voor alle betrokkenen; onze servicepartners, distributiepartners en de adviseurs.”


Lees ook
MUNT Hypotheken wint 'MWM2 Social Reputatie Index 2017'
Cijfers & onderzoeken

MUNT Hypotheken wint 'MWM2 Social Reputatie Index 2017'

MUNT Hypotheken heeft onder hypotheekverstrekkers de beste reputatie op sociale media. MUNT Hypotheken is daarmee de winnaar geworden van de ‘MWM2 Social Reputatie Index 2017’, een uniek, onafhankelijk en gevalideerd onderzoeksmodel waarmee marktonderzoeksbureau MWM2 over een periode van een jaar de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken meet.

Los je hypotheek af, of toch niet?
Column

Los je hypotheek af, of toch niet?

Heb je geld over, los je hypotheek af. Dat was zo’n beetje de boodschap van de AFM deze week.  De toezichthouder heeft samen met ING en Florius een experiment gedaan om te zien hoe je consumenten kunt aansporen tot aflossen. Hieruit bleek onder meer dat een sms-bericht een effectief middel is om klanten een bericht over aflossen te laten openen. De klant ontvangt dat bericht dan op het moment dat zijn vakantiegeld of de eindejaarsuitkering op de rekening staat. Want, dit extraatje kan mooi worden gebruikt om je huis een beetje af te betalen.

Waarom de aanvangsrente misleidend is
Opinie

Waarom de aanvangsrente misleidend is

Sinds jaar en dag gebruiken hypotheekadviseurs het hypotheekrenteoverzicht waarin de aanvangsrente wordt getoond. In eerste instantie begrijpelijk, want die aanvangsrente is wat de geldverstrekkers proactief communiceren. Maar als je er wat langer over nadenkt, wordt het minder logisch.

Social Insights: “Geef duidelijkheid over wat jouw klant te wachten staat, tot in details”
Cijfers & onderzoeken

Social Insights: “Geef duidelijkheid over wat jouw klant te wachten staat, tot in details”

Eerder las je al op Kop-Munt.nl dat consumenten een soepel en vooral stressvrij hypotheektraject willen, maar dat dat in de praktijk nog wel eens tegenvalt (bron: MWM2). De adviseur kreeg al een aantal tips in dit artikel, maar Sander de Lange (MUNT Hypotheken) vult het lijstje graag aan.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.