De Week van Ellen

Hypotheken en voetbal hebben meer gemeen dan je denkt

25 oktober 2018 Leestijd ± 2 minuten 380 views

Je hebt het vast zien langskomen in de vakpers: MUNT gaat ADO Den Haag sponsoren. Onze naam staat negen wedstrijden achterop het shirt van de Haagse voetbalclub. Hiermee geven we uiting aan onze verbondenheid met de stad en regio Den Haag. Ook willen we met de sponsoring de relatie met onze klanten versterken. Aanstaande zaterdag gaan we voor het eerst met een groep klanten naar het ADO-stadion.

 

Behalve dat we raakvlakken hebben met de regio, zie ik ook inhoudelijk overeenkomsten tussen ons en ADO Den Haag, maar ook tussen de hypotheeksector en het voetbal. Om te beginnen is ADO net als MUNT een club die de gevestigde orde uitdaagt. Ajax en PSV houden hun hart vast tijdens het Haags kwartiertje. Tegelijkertijd challenget MUNT de grootbanken, inhoudelijk door met innoverende producten te komen, maar ook als het gaat om marktaandeel in hypotheken.

Ook tussen de sectoren zijn raakvlakken. De hypotheeksector is net als het voetbal traditioneel, hoewel het voetbal de laatste jaren een inhaalslag heeft gemaakt, met de introductie van de VAR en doellijntechnologie. Ook in de hypotheeksector werken we aan innovaties die het hypotheekproces transparanter moeten maken. Dat doen we met z’n allen door hypotheekvoorwaarden eenvoudiger en begrijpelijker voor de klant te maken, maar ook door het aanvraagproces te versimpelen.

Tot slot zie ik dat je als relatief kleine club slimme keuzes moet maken. Voor ADO betekent dat slim omgaan met het beschikbare budget door het scouten van jonge talenten en ondergewaardeerde voetballers op de transfermarkt. Voor MUNT betekent dat we ervoor moeten zorgen dat we als organisatie klein en wendbaar blijven, zonder enorme overhead. Iedere dag opnieuw moeten we kijken naar hoe we zaken beter, efficiënter kunnen doen. Want ook al ben je klein, dat betekent nog niet dat je geen winnaar kunt zijn.

Ellen Hensbergen
Ellen Hensbergen