"Samen met de adviseur de klant zo goed mogelijk bedienen"

06 september 2018 Leestijd ± 2minuten
"Samen met de adviseur de klant zo goed mogelijk bedienen"

Op 1 mei van dit jaar ben ik begonnen bij MUNT Hypotheken. Nadat ik achtereenvolgens als kantoordirecteur bij ABN AMRO, als beleidsmedewerker bij NHG en als hoofd Bijzonder Beheer bij NIBC heb gewerkt. Mede dankzij de focus en samenwerking met het onafhankelijk intermediair is MUNT de laatste jaren hard gegroeid. Samen zijn we erin geslaagd om meer dan zestigduizend Nederlandse gezinnen te helpen met het kopen van een huis.

Veel partijen zeggen het klantbelang centraal te stellen. Wij hebben ons hele bedrijf gebouwd rond deze overtuiging. Samen met de adviseur willen we de klant zo goed mogelijk bedienen. Dat vind ik dus echt top en onderscheidend, en past ook echt bij mij.

Uiteindelijk gaat het maar om één ding: onze gezamenlijke klant. Wij willen doorlopend in gesprek zijn met de adviseur om na te denken over hoe we de aanbieding voor de klant meer op maat krijgen, door middel van persoonlijk en gepast advies. Dat houdt niet per se in dat alles face-to-face moet, maar het houdt ook niet in dat alles via internet moet. We moeten samen de juiste balans vinden en met elkaar de gehele keten bedienen. Uiteindelijk blijft het mensenwerk en de klant kiest wat het beste bij hem past.  

Het belangrijkste is dat we de focus op de klant houden en ons daarvan niet laten afleiden. Wel denk ik dat de ontwikkelingen op het gebied van big data en digitalisering ons nog verder kunnen helpen om de klant beter te bedienen. Meer inzicht in de klanten kan helpen op het juiste moment de klant op de juiste manier te bedienen. Dit kunnen we als een mooi hulpmiddel zien ter verbetering van de klantbediening. We moeten vooral met de klant in gesprek blijven. Daar ligt de kans, doorlopend. Bij het tot stand komen van de hypotheek, maar zeker ook later. Bij een verbouwing, al of niet om energiebesparende maatregelen door te voeren. Bij een echtscheiding, bij een verhuizing, noem maar op.

Wij gaan ervoor! Met u?

Groetjes van Ellen.


Lees ook
Finance Families: deze moeder en dochter stellen het klantbelang altijd voorop
Finance Families

Finance Families: deze moeder en dochter stellen het klantbelang altijd voorop

Is de financiële dienstverlening erfelijk, of besmettelijk? Het is in ieder geval opvallend dat familieleden van verschillende generaties werkzaam blijven in de financiële sector. In de maand december vind je hier op Kop-Munt een aantal portretten van MUNT medewerkers uit finance families. Vandaag: Ellen Hensbergen en haar moeder Marga Hensbergen. 

‘Ik maak nog steeds propaganda voor rentespreiding’
Opinie

‘Ik maak nog steeds propaganda voor rentespreiding’

Het vooruitzicht dat de rente gaat stijgen stimuleert veel woningbezitters om hun hypotheek over te sluiten. Volgens adviesbureau IG&H was het aantal oversluiters het laatste kwartaal voor het eerst groter dan het aantal starters. De historische lage rente en de vrees om de boot te missen drijft veel woningbezitters om deze stap te maken.

De woningmarkt in... Friesland

De woningmarkt in... Friesland

Dé Nederlandse woningmarkt bestaat niet. Er zijn grote verschillen tussen provincies, gemeenten en zelfs binnen gemeenten. Daarnaast is er natuurlijk de tegenstelling tussen de grote steden en het landelijk gebied. Kop-Munt brengt deze verschillen in kaart. In twaalf weken reizen we kriskras het hele land door. Deze week: Fryslân.

De woningmarkt in... Zwolle

De woningmarkt in... Zwolle

Dé Nederlandse woningmarkt bestaat niet. Er zijn grote verschillen tussen provincies, gemeenten en zelfs binnen gemeenten. Daarnaast is er natuurlijk de tegenstelling tussen de grote steden en het landelijk gebied. Kop-Munt brengt deze verschillen in kaart. Deze zomer reizen we kriskras het hele land door. Deze week: Zwolle.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.