Volledige online klachtenafhandeling Kifid

30 januari 2018 Leestijd ± 1minuut

Kifid vernieuwt op 5 februari het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. Voor financiële dienstverleners wordt het nog voor de zomer mogelijk om de complete klachtafhandeling volledig digitaal te laten verlopen.

De verbetering aan de consumentenkant is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden. De structuur van de site wordt vereenvoudigd, teksten worden begrijpelijker geformuleerd en het uploaden van documenten wordt versimpeld. De vernieuwing van het online klachtenloket draagt volgens Kifid bij aan het vergroten van de begrijpelijkheid en toegankelijkheid voor een breed publiek.

Kifid kan met het vernieuwde MijnKifid nieuwe functionaliteiten toevoegen. Zoals het online portaal voor financiële dienstverleners. Nu nog verloopt correspondentie met deze doelgroep via de post. Dit zal de eerstvolgende uitbreiding zijn, zodat ook zij de klachtbehandeling digitaal kunnen doen.

Kifid verwacht MijnKifid voor financiële dienstverleners nog voor de zomer in gebruik te stellen. Vanaf dat moment kan Kifid klachten met zowel consumenten als financiële dienstverleners geheel online afhandelen.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.