Verzekeraars slecht in digital marketing

05 januari 2017 Leestijd ± 1minuut

Bij veel verzekeraars zijn de digital marketing-activiteiten niet op orde. Dat concludeert consultancybureau CACI uit een onderzoek onder 25 verzekeraars.

In de Digital Marketing Scorecard eindigt Ditzo op de eerste plaats. De score van 1009 punten komt, omgerekend naar een score van 0 tot 10, overeen met een 7,1. De meeste verzekeraars scoren een onvoldoende. Het gemiddelde van de onderzochte verzekeraars is een 4,9.

CACI onderzocht naar eigen zeggen basisprincipes van digital marketing die eenvoudig te implementeren zijn, zoals de inzet van dynamische banners en en het gebruik van sitelinks in Google Adwords. De scores geven weer hoe effectief verzekeraars hun digitale marketingkanalen inzetten.

Social media

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat verzekeraars weinig doen aan affiliate marketing (geschikt voor acquisitie van klanten) en de commerciële inzet van social media. Opvallend is verder dat digital marketing onderbelicht is bij de online labels van grote verzekeringsmaatschappijen, zoals CZdirect en Zekur.

“Waar veel bedrijven zich richten op digitale transformatie, wat normaal gezien voor de middellange termijn is, blijkt er aan de basis veel fout te gaan”, zegt CACI-directeur Ruud Verdellen. “Er zijn dus legio kansen om zaken op korte termijn te verbeteren en een goede basis te leggen voor de langere termijn.”

 

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.