Syntrus zet adviseur en consument achter de knoppen

19 juni 2017 Leestijd ± 1minuut

Syntrus Achmea gaat fors extra investeren in het digitaliseren van de dienstverlening rondom hypotheken. Consument en adviseur krijgen ieder een eigen portal. De consument kan daarin zijn hypotheek ‘onderhouden’, de adviseur krijgt er realtime inzicht in de hypotheekofferte.

“Wij zetten een grote stap voorwaarts”, zegt directeur Hugo Ouwehand. “De nieuwe portals geven onze relaties meer inzicht in de hypotheek en vergroten hun zelfredzaamheid. Zij komen meer zelf aan de knoppen.” Voor de software heeft Syntrus Achmea een contract gesloten met Topicus Finance. De migratie van de data wordt verzorgd door Data eXcellence.

Woninghypotheekportefeuille

Syntrus Achmea verstrekt namens institutionele beleggers hypotheken aan consumenten. Inclusief de labels Tellius en Attens Hypotheken bedraagt de woninghypotheekportefeuille ruim zeven miljard euro. De dienstverlening wordt volledig in eigen huis afgehandeld. Ouwehand: “Hierdoor kunnen wij kunnen elk onderdeel in het proces direct aansturen en op elkaar afstemmen. In onze ogen garandeert dat de beste service.”

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.