Pompen of verzuipen, waar kiezen we voor?

23 februari 2017 Leestijd ± 1minuut

De uitspraak “pompen of verzuipen” is bekend bij velen. Zeker de komende Carnavalsdagen zal, wanneer het lied Het dondert en het bliksemt van Guus Meeuwis door de speakers klinkt, deze luidkeels worden meegezongen. De uitspraak is niet alleen van toepassing op zijn lied, maar ook op de wijze waarop consumenten worden geïnformeerd in de verzekeringsbranche. Consumenten verzuipen figuurlijk in alle voorwaarden en regels die zijn opgesteld door verzekeraars en daardoor is het vinden van een product dat aansluit bij hun persoonlijke wensen en behoeften een heel karwei. Huidige regelgeving, zoals bijvoorbeeld de Europese Packaged Retail and Insurance-based Investment Products (PRIIPs) en de Insurance Distribution Directive (IDD), geven weinig ruimte voor klantspecifieke producten. Regelgeving is goed, maar er moet wel ruimte overblijven om invulling te geven aan de persoonlijke wensen en behoeften van klanten.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.