ONDERZOEK: ‘Transparantie brengt vertrouwen niet dichterbij’

22 december 2017 Leestijd ± 1minuut

Transparantie werkt contraproductief voor vertrouwensherstel in de verzekeringsbranche. Dit stellen business-innovation expert Ronald Pont en customer-centricity expert Andius Teijgeler naar aanleiding van de jaarlijkse update over vertrouwen in de financiële sector. Volgens hen doen verzekeraars er beter aan om zich actiever te roeren op wat voor klanten benodigd en belangrijk is in lastige dossiers zoals bijvoorbeeld pensioen en arbeidsongeschiktheid.


Lees ook
Starters vertellen waarom zij juist nu hun eerste huis kochten

Starters vertellen waarom zij juist nu hun eerste huis kochten

Velen dachten dat de maatregelen tegen het coronavirus een negatief effect zouden hebben op de huizenmarkt. Voorlopig blijkt niets minder waar. Vandaag werd bekend dat de huizenprijzen het afgelopen kwartaal weer verder zijn gestegen. Vooral starters vinden makkelijker een woning. Hoe kan dat? We spraken twee starters op de woningmarkt die tijdens de coronacrisis een huis kochten.

Halal hypotheek moet vicieuze cirkel stoppen

Halal hypotheek moet vicieuze cirkel stoppen

Spraken we eerder met Sharif Soliman over de voorwaarden waar een islamvriendelijk financieel product aan zou moeten voldoen, deze keer is het de beurt aan een organisatie die inmiddels al enkele jaren bezig is een islamvriendelijke hypotheek op de markt te brengen. Mohamed el Bakali, oprichter van Albarakah Real Estate, praat ons bij over de mogelijkheden van dit hypotheektype. 

Jan van de Wijdeven: kanshebber Hypothekenner 2016

Jan van de Wijdeven: kanshebber Hypothekenner 2016

Het was een bloedstollende race, maar het is hem toch gelukt. Hypotheekadviseur Jan van de Wijdeven (Lamers & Van de Wijdeven) wist in oktober de eerste plek te behalen met de Kennistest. De strijd is echter nog niet gestreden. Wat doet hij om zijn kennis van de markt up-to-date te houden?​

Dylan Dresens (NHG): "De adviseur heeft te weinig contact met klant” [deel 2]

Dylan Dresens (NHG): "De adviseur heeft te weinig contact met klant” [deel 2]

Als directeur Beleid en Ontwikkeling van het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering van Nationale Hypotheek Garantie (NHG), heeft hij veiligheid hoog in het vaandel staan. Maar hij maakt ook werk van maatwerk op doelgroepniveau. Kop-Munt ging in gesprek met Dylan Dresens en legde hem tevens enkele lezersvragen voor.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.