“Aanvragen hypotheek nog niet erg klantvriendelijk”
Hypotheekaanvragen moeten klantvriendelijker. Dat vindt een groot deel van de 218 Nederlandse hypotheekadviseurs die meewerkten aan onderzoek van MUNT Hypotheken.
Hypotheekaanvragen moeten klantvriendelijker. Dat vindt een groot deel van de 218 Nederlandse hypotheekadviseurs die meewerkten aan onderzoek van MUNT Hypotheken.
75 Procent van de huizenbezitters vindt dat hypotheekaanbieders verplicht moeten worden automatisch de risico-opslag in de rente van een hypotheek te verlagen, als er gedurende de looptijd wordt afgelost. Dat blijkt uit onderzoek van MUNT Hypotheken onder 1.082 huizenbezitters. Slechts 15 procent heeft wel eens geprofiteerd van een dalende risico-opslag, terwijl vrijwel elke hypotheek op termijn in een lagere risicoklasse terecht komt doordat er wordt afgelost. Hypotheekbezitters betalen onbewust tot wel tienduizenden euro’s te veel aan rente.