Lloyds Bank investeert flink in digitalisering

26 februari 2018 Leestijd ± 1minuut

Lloyds Bank gaat, onder andere in Nederland, flink investeren in digitale ontwikkeling. Lloyds Banking Group, de grootste hypotheekverstrekker van het Verenigd Koninkrijk, trekt hier in totaal meer dan drie miljard pond voor uit.

Tom Starink, Head of Marketing & Sales: “Dankzij de samenwerking met onafhankelijke financiële adviseurs groeien wij ook sterk in de Nederlandse markt. Digitalisering stelt ons in staat om de productiegroei goed op te vangen zonder dat we fors hoeven uit te breiden in het aantal werknemers. De productiviteit per medewerkers vertoont dan ook een positieve lijn.”

“Recent hebben wij in Nederland investeringen gedaan in het optimaliseren van een digitale aanvraagstraat en in de ontwikkeling van Accello”, aldus Starink. “Beide investeringen leiden er toe dat de verwerking van aanvragen sneller verlopen en de hoeveelheid handelingen die adviseurs in het bemiddelingstraject moeten verrichten dalen. Wij denken dat de digitale ontwikkelingen zich in de komende jaren vooral op het administratieve traject zullen afspelen.”

Verdere digitalisering van het adviestraject zal naar verwachting van Starink langzamer verlopen. “Digitalisering zien wij in eerste instantie vooral op het gebied van bemiddeling.”

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.