Keurmerkverzekeraars maken werk van fraudebestrijding

27 september 2017 Leestijd ± 1minuut

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren doen veel aan fraudebestrijding, blijkt uit een thema-onderzoek Stichting toetsing verzekeraars. In de benchmark staat a.s.r. met een score van 93% op de eerste plaats. Op de tweede plaats volgt met een score van 88% verzekeraar OHRA.

De gemiddelde benchmarkscore ligt op 73%. Dat is gemiddeld genomen een goede score, maar er is wel veel variatie in de scores. De hoogst scorende verzekeraar heeft een score van 93% en de laagst scorende 52%. Zeven verzekeraars scoren lager dan 60%. “Deze keurmerkhouders moeten meer doen om fraude te voorkomen en te bestrijden”, zegt directeur van Stichting toetsing verzekeraars Ron van Kesteren.

Hij noemt het een goede zaak dat de keurmerkhouders prioriteit geven aan fraudebestrijding. “Fraudepreventie en -bestrijding dragen er immers aan bij dat fraudeurs minder kans van slagen hebben, waardoor de verzekeraar de consument uiteindelijk niet hoeft te confronteren met een hogere verzekeringspremie.”

Bekijk hier alle resultaten uit het thema-onderzoek

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.