Erkend adviseur mijdt serviceabonnement

09 juni 2016 Leestijd ± 1minuut

Vier van de vijf hypotheekadviseurs die zijn aangesloten bij de Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH), voert minimaal één keer in de drie jaar een updategesprek met hypotheekklanten. Bij slechts 28% van deze adviseurs gebeurt dat op basis van een serviceabonnement.

Het onderzoek onder de eigen leden werd gedaan in het kader van het SEH congres. De resultaten laten volgens SEH duidelijk zien dat een serviceabonnement voor hypotheekklanten geen gemeengoed is. “De 72% van de Erkend adviseurs waar deze vorm niet mogelijk is, leveren nazorg- en beheerdiensten aan bestaande hypotheekklanten op een andere basis: tarief per handeling, uurtarief of anderszins. De 28% die hiervoor wel een serviceabonnement heeft ontwikkeld, vraagt van klanten gemiddeld een financiële bijdrage van € 16 per maand.”

Updategesprek

De bij de SEH aangesloten hypotheekadviseurs nemen nazorg serieus. 63% van hen geeft aan eens in de twee tot drie jaar een updategesprek met bestaande hypotheekklanten te voeren. Ongeveer 17% zegt dat elk jaar te doen, terwijl weer 6% dit maar eens in de vijf jaar (of een nog lagere frequentie) doet. Een minderheid zegt nooit een updategesprek te hebben met bestaande hypotheekklanten.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.