Dit moet u lezen!

02 augustus 2016 Leestijd ± 2minuten

Jan Hamburger, manager Markt & Product bij Turien & Co. was onlangs bij een presentatie van Steven van Belleghem. “Zijn boek 'When digital becomes human' kan ik zeer aanraden. Hij schetst heel mooi dat we nu echt weer voor een nieuwe revolutie staan.”

 

"The internet of things betekent voor de verzekeringssector echt weer een nieuwe uitdaging met nieuwe risico’s en bedreigingen."

Auteur: Jan Hamburger, manager Markt & Product bij Turien & Co. Assuradeuren

Jan HamburgerWat was het toch saai geworden, verzekeren. Nou ja, ‘saai’ is misschien niet het goede woord, maar leuk was het niet. De laatste jaren zijn we voornamelijk bezig geweest met regelgeving. Was het niet de terugtredende overheid, dan was het wel alle nieuwe regelgeving ten aanzien van het toezicht. Natuurlijk hebben we ons daaraan geconformeerd en natuurlijk had dit ook wel zo zijn commerciële kansen. Maar, leuk?

Ook de laatste technische ontwikkelingen hielden ons bezig. ‘Alles mobile’; er moesten apps komen. Had je na toch wel heel veel geld investeren eindelijk een Androïdversie, moest er natuurlijk ook een versie voor iOS worden gemaakt. Microsoft lieten we dan maar zitten. En vervolgens natuurlijk het liefst elke maand een nieuwe versie. Bodemloze putten waren het.

Steven van Belleghem

Maar, onlangs was ik bij een presentatie van Steven van Belleghem. Zijn boek 'When digital becomes human' kan ik zeer aanraden. Hij schetst heel mooi dat we nu echt weer voor een nieuwe revolutie staan. De groei van mobiel is nog beperkt en nu wordt alles (verbonden met) internet. 'The internet of things' betekent voor de verzekeringssector echt weer een nieuwe uitdaging met nieuwe risico’s en bedreigingen.

Over cyber en zelfrijdende auto’s is al veel geschreven. Maar, ook een leuke nieuwe ontwikkeling in dat kader vind ik alle initiatieven rondom het bezorgen van pakketjes. Je ziet verschillende oplossingen voorbij komen van smart locks, zoals bijvoorbeeld Glue en Parcel Home in België, waarbij je de deur even via een app open kan doen voor een bezorger. Volvo, met de mogelijkheid om de achterklep op afstand even te openen. En laatst kwam ik in contact met Ucella, een smartbrievenbus, die aan Turien & Co. vroeg of de pakjes dan wel verzekerd zijn.

Tot slot geeft Van Belleghem in zijn boek ook aan dat je in je dienstverlening juist met menselijke emotie het verschil moet maken. Kortom, leuke uitdagingen! Die absoluut niet saai zijn.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.