De vrouw die McDonald’s aanklaagde voor hete koffie. En geen drie miljoen kreeg

31 maart 2017 Leestijd ± 1minuut

Het is een van de vermakelijkste urban legends over het doorgeslagen karakter van de Amerikaanse claimcultuur. Een vrouw bestelt een kop koffie bij McDonald’s, gooit de drank per ongeluk over zich, klaagt McDonald’s aan omdat de koffie te heet was en krijgt 3 miljoen dollar schadevergoeding van de rechtbank. Een hardnekkig verhaal, maar daarmee niet de waarheid, stelt de Amerikaanse advocaat William J. Cremer, een internationaal gelouterde specialist op het vlak van productaansprakelijkheid.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.