Consumentenbond: Ryanair claimen op reispolis

20 september 2017 Leestijd ± 1minuut

De Consumentenbond vindt dat Ryanair aansprakelijk is voor de schade die consumenten ondervinden van het last-minute schrappen van vluchten. Maar de consumentenorganisatie adviseert de Ryanair-gedupeerden zich in eerste instantie te wenden tot hun reisverzekering.

Pas als de dekking van de verzekering ontoereikend is of als reizigers er niet voor zijn verzekerd, dan kunnen zij zelf een claim neerleggen bij Ryanair, zegt de Consumentenbond die daarbij de tip geeft gebruikt te maken van de rechtsbijstandverzekering.

Extra kosten

Passagiers van Ryanair melden aan de Consumentenbond dat hun vakantie niet door kan gaan of dat zij door de annulering van hun vlucht ter plekke extra kosten moeten maken voor bijvoorbeeld hotelovernachtingen of extra dagen autohuur. Dergelijke schade komt wat de Consumentenbond betreft voor rekening van Ryanair, als de schade in voldoende verband staat met de annulering.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.