Colibri Hypotheken vliegt uit

03 september 2018 Leestijd ± 2minuten

In juni kondigde CEO Peter Verhaar het al aan en dit weekend was het dan zo ver. Het nieuwe omnichannel hypotheeklabel Colibri is gestart via 25 geselecteerde advieskantoren. Voor het nieuwe label heeft Verhaar Aegon als geldschieter binnengehaald.

Colibri Hypotheken richt zich aanvankelijk op starters met een hypotheekwens, die boven de NHG-grens ligt. In het vierde kwartaal van 2018 breidt de nieuwe geldverstrekker het aanbod uit voor de doelgroep doorstromers en oversluiters.

Volgens Eva Noordhoek, verantwoordelijk voor de merkstrategie, ligt de focus met name op de langere rentevast periodes. “Onze meest concurrerende tarieven presenteren we op 20 en 30 jaar rentevast. Daarnaast zijn we in vergevorderd stadium voor andere fundingmandaten waarmee we ook op andere rentevast periodes interessant kunnen zijn.”

Omnichannel

Bij omnichannel kan de consument kanalen door elkaar gebruiken. Colibri Hypotheken kiest voor een distributiestrategie waarbij online en traditioneel advies worden gecombineerd. In eerste instantie zijn de producten alleen via een select aantal adviseurs te verkrijgen. Uiteindelijk zal het label de consument een platform bieden waar gekozen kan worden voor een online aanvraagproces, advies via de onafhankelijke adviseur of een combinatie van die twee vormen.

De naam Colibri is een samenvoeging van twee woorden, namelijk ‘Collaboration’ wat staat voor samenwerking, en ‘Liberty’ waarmee het bedrijf de vrijheid om zelf te beslissen wil uitdrukken.

Alleen advies

Als het platvorm geheel beschikbaar is gekomen dan kan de online consument ook gaandeweg het proces nog kiezen om professioneel advies in te winnen. Noordhoek: “De consument van vandaag is niet altijd meer bereid om te betalen voor invoer van gegevens op basis waarvan een adviseur de klant inhoudelijk kan adviseren. Ook ziet de klant steeds minder de toegevoegde waarde van bemiddeling als hij of zij dit ook zelf kan regelen. Inhoudelijk advies door de professional wordt nog altijd op waarde geschat. Als die behoefte er is, dan zal de consument daar ook voor willen betalen.”

Het bericht Colibri Hypotheken vliegt uit verscheen eerst op InFinance.


Lees ook
"Samen met de adviseur de klant zo goed mogelijk bedienen"
Column

"Samen met de adviseur de klant zo goed mogelijk bedienen"

Op 1 mei van dit jaar ben ik begonnen bij MUNT Hypotheken. Nadat ik achtereenvolgens als kantoordirecteur bij ABN AMRO, als beleidsmedewerker bij NHG en als hoofd Bijzonder Beheer bij NIBC heb gewerkt. Mede dankzij de focus en samenwerking met het onafhankelijk intermediair is MUNT de laatste jaren hard gegroeid. Samen zijn we erin geslaagd om meer dan zestigduizend Nederlandse gezinnen te helpen met het kopen van een huis.

De woningmarkt in... Friesland

De woningmarkt in... Friesland

Dé Nederlandse woningmarkt bestaat niet. Er zijn grote verschillen tussen provincies, gemeenten en zelfs binnen gemeenten. Daarnaast is er natuurlijk de tegenstelling tussen de grote steden en het landelijk gebied. Kop-Munt brengt deze verschillen in kaart. In twaalf weken reizen we kriskras het hele land door. Deze week: Fryslân.

Hypotheekverstrekker gebaat bij minder labels in etalage serviceprovider
Cijfers & onderzoeken

Hypotheekverstrekker gebaat bij minder labels in etalage serviceprovider

Nationaal Hypotheek Loket is de nieuwe naam voor FirstBrick, onderdeel van de FlexFront Groep en midoffice voor hypotheekaanbieders. Tegelijk met de naamswijziging presenteert het bedrijf een Position Paper waarin suggesties worden gedaan om de hypotheekbranche efficiënter te laten functioneren. “Ondanks dat ik vind dat adviseurs in theorie de beschikking moeten hebben over alle actieve hypotheekaanbieders in Nederland, is het een utopie te denken dat de hypotheekadviseur de acceptatievoorwaarden van alle 28 hypotheekaanbieders in zijn hoofd heeft en erover adviseert. Uit ons onderzoek blijkt dat 90 procent van de adviseurs hun hypotheken onderbrengen bij maximaal acht hypotheekaanbieders”, aldus Antoinette Kalkman, medeoprichter en aandeelhouder van de FlexFront Groep.

Vijf trends in de kwartaalcijfers van het woningaanbod
Cijfers & onderzoeken

Vijf trends in de kwartaalcijfers van het woningaanbod

Een pijlsnel dalend woningaanbod, dat is de meest opvallende conclusie die is te trekken uit de woningmarktcijfers over het eerste kwartaal van 2017 die de NVM recent bekendmaakte. In dit eerste kwartaal stonden er zo’n 32,7 procent minder woningen te koop bij NVM-makelaars dan in hetzelfde kwartaal van 2016 (2017: 79.000 woningen, 2016: 117.000 woningen). Het onderstreept het pleidooi dat NVM-voorzitter Ger Jaarsma eerder hield op Kop-Munt om ieder jaar 80.000 nieuwe huizen te bouwen. Wat waren verder de opvallende conclusies uit de kwartaalcijfers van de NVM?

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.