Argenta: we are here to stay

28 februari 2018 Leestijd ± 2minuten

Mensen die hun financiële keuzes maken met gezond verstand, kiezen een gezonde bank. Dat is wat het Belgische niet-beursgenoteerd familiebedrijf Argenta graag wil uitstralen op de Nederlandse markt. Er wordt vooral gewerkt aan het vergroten van de merkvoorkeur op het vlak van hypotheken.

Argenta timmert hard aan de weg om de naamsbekendheid in Nederland onder consumenten te vergroten. De bank biedt consumenten in ons land producten en diensten aan op het gebied van hypotheken, sparen (online) en verzekeren (orv). Bedrijven kunnen niet terecht bij de bank (een zzp’er in privé wel).

Wie meeveranderd blijft

Op de hypotheekmarkt heeft Argenta in het verleden keuzes gemaakt die terecht of onterecht niet altijd in goede aarde zijn gevallen bij het intermediair. Keuzes die gemaakt moesten worden in extreme marktomstandigheden ten tijde van de kredietcrisis, zegt Stefan van Engen, Manager Intermediair Argenta Nederland. Een crisis waar het Belgische moederbedrijf overigens – in tegenstelling tot vergelijkbare marktpartijen – met groeiende winstcijfers doorheen wist te komen.

Het heeft van Argenta een ander bedrijf gemaakt, concludeert Marinka van der Meer, sinds 2015 de CEO van Argenta Nederland. “Net zoals het intermediair ook mee veranderd is met de tijd”, voegt Van Engen daaraan toe. “We hebben een tijdje in de luwte geopereerd, maar het is nu tijd om weer naar buiten toe te treden. Dat doen we met een duidelijk boodschap: we are here to stay!”

Drie pijlers

Het nieuwe Argenta is gebouwd op drie pijlers. Het bouwen aan een goede naamsbekendheid in Nederland is er daar een van. Digitalisering is een andere belangrijke pijler. Zo wordt er aan de bemiddelingskant door Argenta achter de schermen hard gewerkt aan het vereenvoudigen en digitaliseren van de processen. Een eerste beoordeling en het finale akkoord zit momenteel op dagverwerking, met uitzondering van de piekmomenten. De laatste pijler staat voor een verdere versteviging van het organisatorisch fundament waarop de andere twee pijlers kunnen rusten.

Lees het hele artikel in het digitale InFinance Magazine


Lees ook
Los je hypotheek af, of toch niet?
Column

Los je hypotheek af, of toch niet?

Heb je geld over, los je hypotheek af. Dat was zo’n beetje de boodschap van de AFM deze week.  De toezichthouder heeft samen met ING en Florius een experiment gedaan om te zien hoe je consumenten kunt aansporen tot aflossen. Hieruit bleek onder meer dat een sms-bericht een effectief middel is om klanten een bericht over aflossen te laten openen. De klant ontvangt dat bericht dan op het moment dat zijn vakantiegeld of de eindejaarsuitkering op de rekening staat. Want, dit extraatje kan mooi worden gebruikt om je huis een beetje af te betalen.

'MUNT is een trendsetter'
Opinie

'MUNT is een trendsetter'

Erik Teunisse is al 22 jaar franchisenemer van de Hypotheker, met twee vestigingen: in Harderwijk en in Dronten. Zijn klantenbestand bestaat voor een groot deel uit doorstromers en overstappers. MUNT Hypotheken scoort goed bij de laatste doelgroep. “MUNT heeft het proces voor het oversluiten van hypotheken makkelijker gemaakt. Daar hebben ze een gat in de markt gezien. Je ziet dat andere hypotheekaanbieders dit voorbeeld nu volgen.”

Stijgen de huizenprijzen echt zo hard?
Column

Stijgen de huizenprijzen echt zo hard?

De huizenprijzen rijzen de pan uit in Nederland. De gouden jaren zijn terug en de tijd dat mensen met hun hypotheek ‘onder water’ stonden lijkt lang geleden. Maar ja, als de geschiedenis een ding heeft geleerd, is het dat we snel vergeten.

Eerst huis kopen, dan verkopen
Trends

Eerst huis kopen, dan verkopen

Eerst je nieuwe schoenen kopen, dan pas je oude paar weggooien. Een wijze raad, die iedereen vast weleens heeft gekregen. In de huizenmarkt was het altijd andersom: je verkocht eerst je huis, voordat je een nieuwe woning kocht. Deze situatie is echter veranderd. Mensen willen eerst een huis kopen, voordat ze hun huis te koop zetten.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.