Aon Risk Solutions besteedt activiteiten uit

17 februari 2017 Leestijd ± 2minuten

Aon heeft een gedeelte van de serviceactiviteiten uitbesteed aan Genpact en Van Ameyde. Hiermee zorgt het bedrijf voor operational excellence en investeringsruimte om te focussen op risicoadvies en risico-oplossingen.

Vorig jaar is Aon Risk Solutions Nederland een strategische transformatie gestart onder de naam Boost. Marc van Nuland, CEO van Aon Risk Solutions en country manager van Aon Nederland zegt hierover: “Doel van deze transformatie is het creëren van een maximale focus op het bieden van advies en oplossingen voor de (veranderende) risico’s van onze klanten. En dat in combinatie met een efficiënte en klantgerichte serviceorganisatie.”

Gespecialiseerde leveranciers

Genpact werkt al jaren voor Aon, onder andere in de Verenigde Staten. Het van oorsprong intern shared service center van General Electric is gespecialiseerd in het transformeren, optimaliseren en managen van bedrijfsprocessen. Door slim gebruik te maken van schaalgrootte, technologische mogelijkheden en het inzetten van Lean en Six Sigma - Lean DigitalSM - worden processen zo efficiënt mogelijk ingericht, wat ertoe heeft geleid dat Genpact één van de marktleiders in de outsourcingsindustrie is.

Het bedrijf neemt servicecapaciteit van Aon over en gaat werkzaamheden uitvoeren vanuit India. Van Ameyde, gespecialiseerd in claimswerkzaamheden in Europa, neemt het team ‘Auto Claims’ over. De infrastructuur van Van Ameyde is ingericht op het outsourcen van claims management en het optimaliseren van schadeprocessen.

Het traject wordt ingezet onder voorbehoud van een advies van de ondernemingsraad. Doelstelling is om de werkzaamheden nog dit jaar over te dragen. Hiermee reduceert Aon Risk Solutions naar verwachting 78 arbeidsplaatsen op fulltime basis. Een deel van hen, het totale team dat autoclaims-werkzaamheden uitvoert (33 arbeidsplaatsen), treedt in dienst bij Van Ameyde.

Van Nuland heeft er alle vertrouwen in met deze partners een succesvolle samenwerking te hebben gevonden. “Het uitgangspunt van Aon is dat het niveau van klantbediening tijdens de overgangsperiode minimaal gelijk blijft en vervolgens structureel hoger wordt,” zegt Van Nuland. “Door gebruik te maken van de kernactiviteiten van deze bedrijven, kunnen wij ons blijvend onderscheiden op het bieden van advies en oplossingen voor risico’s van onze klanten.”

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.