Moderne adviseur is ook buiten kantooruren bereikbaar

14 maart 2016 Leestijd ± 2minuten 206 views
Moderne adviseur is ook buiten kantooruren bereikbaar

Naar welke hypotheekadviseur gaat de voorkeur van Nederlanders uit? Een man of een vrouw? Jong, of liever wat ouder met veel ervaring? En moet hij/zij in het weekend bereikbaar zijn? MUNT Hypotheken onderzocht het onder ruim duizend hypotheekklanten.

Of een adviseur nu van het mannelijke of vrouwelijke geslacht is, blijkt verreweg de meeste Nederlanders niet uit te maken. 78,3 procent zegt geen voorkeur te hebben, een percentage dat overigens onder mannen en vrouwen vrijwel even hoog is. Als men wel een voorkeur heeft, dan is dat vaak voor een mannelijke adviseur (14,1 procent). Deze groep is onder vrouwen en mannen even groot.

Ervaren, maar toch modern
Man of vrouw maakt dus meestal niet uit. Wat wel uitmaakt, is ervaring. Slechts 3,4 procent van de hypotheekklanten zou liever kiezen voor een jongere adviseur zonder ervaring dan voor een wat oudere  adviseur met ervaring. Dit is wellicht te verklaren uit de grote financiële belangen die klanten ervaren bij een hypotheek en de daaruit voortvloeiende behoefte aan solide advies. Een ervaren adviseur kan dan vertrouwen uitstralen.

Iets waar de oudere adviseur wel rekening mee dient te houden, zijn de eisen van deze tijd. Een moderne hypotheekadviseur is ook buiten kantooruren bereikbaar. Veel hypotheekklanten vinden het niet meer dan normaal dat hun adviseur ook 's avonds (60,1 procent) en in het weekend (42 procent) bereikbaar is. Adviseurs die hiermee rekening houden, komen hun klanten tegemoet.

Liever specialist dan generalist
Wie nog iets extra's wil bieden, moet goed nadenken over de invulling van deze extra dienstverlening. Het aanbieden van meer producten naast hypotheekadvies is weliswaar voor 19,7 procent van de klanten een meerwaarde, maar een nog veel grotere groep van 41,8 heeft liever een hypotheekspecialist. Over het algemeen doet men liever zaken met een bekende partij dan een onbekende partij (60,2 procent) en ook schaal speelt een rol waar het voorkeur betreft: 31 procent neigt naar een grotere partij, 12,7 procent heeft liever te maken met een kleinere speler.


Geschreven door

Redactie
Redactie

Vond u het artikel interessant?

Bedankt voor uw stem!

78 stemmen (gemiddeld 3,3 van 5).

Anderen bekeken ook

Hoe denken klanten over hun adviseur en over het aanvraagtraject?

14 maart 2016 Nederlanders zijn positief over hun hypotheekadviseur: 54, 1 procent zou ...

Social Insights: “Geef duidelijkheid over wat jouw klant te wachten staat, tot in details”

15 februari 2017 Eerder las je al op Kop-Munt.nl dat consumenten een soepel ...

Social Insights: Consumenten uiten online hun onvrede over afsluiten hypotheek [deel 1]

27 januari 2017 Prijs benoemen consumenten online nog steeds als één van de ...

Ewald Bary, Lindenhaeghe: “De klant wil bevestiging van iemand die hij vertrouwt”

11 september 2017 Veel financieel dienstverleners hebben hun adviseurs afgelopen jaren onderworpen aan ...

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.