Kop-Munt, het kennisplatform voor hypotheekadviseurs, lanceert vandaag een AI-hub. Deze online omgeving is speciaal ontwikkeld voor hypotheekadviseurs die willen ontdekken hoe zij kunstmatige intelligentie (AI) slim kunnen inzetten in hun dagelijkse praktijk. Van concrete toepassingen tot strategische inzichten, alles komt samen in deze digitale vraagbaak, die wordt ondersteund door MUNT Hypotheken.
Een van de blikvangers van de AI-hub is een interactieve chatbot die adviseurs alles uitlegt over AI in hun vakgebied. Deze slimme assistent is gevoed met relevante artikelen, praktische gidsen en actuele informatie over hoe AI adviseurs kan ondersteunen of zelfs een deel van hun werk kan automatiseren. “Het mooie is: je kunt de chatbot gewoon vragen stellen zoals je dat ook bij een collega zou doen,” aldus Menno Luiten, directeur van MUNT Hypotheken.
Luiten benadrukt het belang van deze ontwikkeling: “Wij geloven dat AI enorme kansen biedt voor hypotheekadviseurs. Tegelijkertijd begrijpen we dat de technologie soms overweldigend kan lijken. Met de AI-hub helpen we adviseurs op een laagdrempelige manier op weg. Zo kunnen zij sneller waarde halen uit nieuwe technologie, en hun klanten nog beter bedienen.”
De chatbot van Kop-Munt is gebaseerd op slimme tools zoals Zapier. Adviseurs kunnen er niet alleen vragen stellen, maar leren ook hoe ze zelf eenvoudig een eigen chatbot kunnen bouwen. Bijvoorbeeld voor hun website, om veelgestelde klantvragen automatisch te beantwoorden. In de hub staan uiteraard ook veel informatieve artikelen. Zo staat stap voor stap uitgelegd hoe je een AI-assistent ontwikkelt, instelt en test. Maar ook hoe je automatisch gespreksnotities laat uitwerken of eenvoudig mooie afbeeldingen genereert.
De AI-hub is vanaf vandaag voor iedereen toegankelijk via Kop-Munt.nl. Hypotheekadviseurs die benieuwd zijn naar hoe AI hun werk slimmer, sneller en klantvriendelijker kan maken, kunnen direct aan de slag met de chatbot.