"Samen met de adviseur de klant zo goed mogelijk bedienen"

06 september 2018 Leestijd ± 2minuten
"Samen met de adviseur de klant zo goed mogelijk bedienen"

Op 1 mei van dit jaar ben ik begonnen bij MUNT Hypotheken. Nadat ik achtereenvolgens als kantoordirecteur bij ABN AMRO, als beleidsmedewerker bij NHG en als hoofd Bijzonder Beheer bij NIBC heb gewerkt. Mede dankzij de focus en samenwerking met het onafhankelijk intermediair is MUNT de laatste jaren hard gegroeid. Samen zijn we erin geslaagd om meer dan zestigduizend Nederlandse gezinnen te helpen met het kopen van een huis.

Veel partijen zeggen het klantbelang centraal te stellen. Wij hebben ons hele bedrijf gebouwd rond deze overtuiging. Samen met de adviseur willen we de klant zo goed mogelijk bedienen. Dat vind ik dus echt top en onderscheidend, en past ook echt bij mij.

Uiteindelijk gaat het maar om één ding: onze gezamenlijke klant. Wij willen doorlopend in gesprek zijn met de adviseur om na te denken over hoe we de aanbieding voor de klant meer op maat krijgen, door middel van persoonlijk en gepast advies. Dat houdt niet per se in dat alles face-to-face moet, maar het houdt ook niet in dat alles via internet moet. We moeten samen de juiste balans vinden en met elkaar de gehele keten bedienen. Uiteindelijk blijft het mensenwerk en de klant kiest wat het beste bij hem past.  

Het belangrijkste is dat we de focus op de klant houden en ons daarvan niet laten afleiden. Wel denk ik dat de ontwikkelingen op het gebied van big data en digitalisering ons nog verder kunnen helpen om de klant beter te bedienen. Meer inzicht in de klanten kan helpen op het juiste moment de klant op de juiste manier te bedienen. Dit kunnen we als een mooi hulpmiddel zien ter verbetering van de klantbediening. We moeten vooral met de klant in gesprek blijven. Daar ligt de kans, doorlopend. Bij het tot stand komen van de hypotheek, maar zeker ook later. Bij een verbouwing, al of niet om energiebesparende maatregelen door te voeren. Bij een echtscheiding, bij een verhuizing, noem maar op.

Wij gaan ervoor! Met u?

Groetjes van Ellen.


Geschreven door

Redactie
Redactie

Vond u het artikel interessant?

Bedankt voor uw stem!

60 stemmen (gemiddeld 2,1 van 5).

Anderen bekeken ook

Finance Families: deze moeder en dochter stellen het klantbelang altijd voorop

11 december 2018 Is de financiële dienstverlening erfelijk, of besmettelijk? Het is in ...

‘Ik maak nog steeds propaganda voor rentespreiding’

06 september 2018 Het vooruitzicht dat de rente gaat stijgen stimuleert veel woningbezitters ...

De woningmarkt in... Friesland

04 september 2018 Dé Nederlandse woningmarkt bestaat niet. Er zijn grote verschillen tussen ...

De woningmarkt in... Zwolle

10 september 2018 Dé Nederlandse woningmarkt bestaat niet. Er zijn grote verschillen tussen ...

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.