Helft hypotheekadviseurs neemt geen extra mensen aan bij drukte

16 december 2016 Leestijd ± 1minuut
Helft hypotheekadviseurs neemt geen extra mensen aan bij drukte

Nederlandse hypotheekadviseurs voorspellen meer drukte op de hypotheekmarkt, maar willen daarvoor geen extra personeel in dienst nemen. Dat blijkt uit onderzoek van MUNT Hypotheken. De overgrote meerderheid (94 procent) verwacht met de huidige capaciteit tot het dubbele aan extra klanten aan te kunnen.

Van de ondervraagden geeft het merendeel (37 procent) aan uit een bedrijf te komen met zo’n 2 tot 5 medewerkers in dienst. Een vijfde (19 procent) werkt als zzp’er. 74 procent maakt geen gebruik van freelancers of flexwerkers. Het gros (60 procent) van de respondenten is 45 tot 60 jaar oud.

Toenemende vraag
Van de respondenten verwacht 49 procent topdrukte bij een eventuele rentestijging. 41 procent verwacht een toenemend aantal hypotheekaanvragen aan het eind van 2016.
6 procent van de deelnemers laat weten klanten bij extra drukte te moeten afwijzen. Toch zegt het merendeel (54 procent) geen extra mensen aan te kunnen of willen aannemen.

Op de vraag of de adviseurs denken dat geldverstrekkers capabel genoeg zijn het voorspelde extra werk aan te kunnen, antwoordt 60 procent ontkennend. Slechts een kwart gelooft daar wel in.


Lees ook
Social Insights: “Geef duidelijkheid over wat jouw klant te wachten staat, tot in details”
Cijfers & onderzoeken

Social Insights: “Geef duidelijkheid over wat jouw klant te wachten staat, tot in details”

Eerder las je al op Kop-Munt.nl dat consumenten een soepel en vooral stressvrij hypotheektraject willen, maar dat dat in de praktijk nog wel eens tegenvalt (bron: MWM2). De adviseur kreeg al een aantal tips in dit artikel, maar Sander de Lange (MUNT Hypotheken) vult het lijstje graag aan.

Social Insights: 5 manieren waarop je jouw klant een superhypotheekervaring geeft [deel 3]
Cijfers & onderzoeken

Social Insights: 5 manieren waarop je jouw klant een superhypotheekervaring geeft [deel 3]

Ook de hypotheekklant is vandaag de dag een gemaksmens. Als het gaat om het afsluiten van een hypotheek wil men een soepele, en vooral stressvrije belevenis. De praktijk blijkt vaak anders. Onderzoek van MWM2 in opdracht van MUNT Hypotheken laat zien dat consumenten vinden dat het hypotheekproces op meerdere punten rijp is voor verbetering. Wat kun je als adviseur zelf doen om stress bij je klant te verminderen?

Gemeente Utrecht aan zet na advies CNV Jongeren over startersmarkt
Opinie

Gemeente Utrecht aan zet na advies CNV Jongeren over startersmarkt

Jongeren zelf een stem geven in het debat over woonstarters, dat was het doel van WoonLab Utrecht. Het Woonlab gaf jongeren de mogelijkheid om in groepen na te denken over de belangrijkste vraagstukken over huren in Utrecht. Met de uitkomsten willen zij de gemeente Utrecht, woningbouwcorporaties en huurdersorganisaties adviseren en inspireren. Semih Eski, voorzitter van CNV Jongeren, vertelt hier meer over.

Huis in een dag voor starters, maar dan moet de grond er wel zijn
Opinie

Huis in een dag voor starters, maar dan moet de grond er wel zijn

Een huis dat in de fabriek in twee weken wordt gebouwd en daarna in een dag wordt afgebouwd op locatie. Bouwbedrijf KlokGroep wil met zijn woonconcept ‘Optimaat’ inspelen op het tekort aan woningen op de overspannen woningmarkt, waar vooral starters last van hebben.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.