Mijn klant en ik

“Dit traject verliep briljant”

06 juni 2016 Leestijd ± 3 minuten 251 views

Toen Ellen Postma en haar partner een nieuwe hypotheek zochten, vroegen ze Niels Greven van MEDIOR financieel advies uit Groningen om raad. Hoe hebben beide partijen het traject ervaren?

Niels Greven over Ellen Postma en Arenda Daalhuisen

Wat is het verhaal achter MEDIOR?
“Sinds 2001 werk ik al in de financiële dienstverlening, onder meer bij Aegon. Het stond me tegen dat het advies altijd gebonden was: je adviseerde je klant een huisproduct, terwijl dat niet altijd even goed bij hem of haar paste. Ik wilde onafhankelijk werken. In 2008 werd MEDIOR geboren, dat ik sindsdien samen met mijn compagnon Martin Kuperus run.”  

Hoe hebben Ellen en jij elkaar gevonden?
“Ik ken Ellen al een tijdje. Zo deden we al eerder zaken, maar ken ik haar ook privé. Omdat Ellen en haar partner nog geen 300 meter van ons kantoor wonen, hebben we veel persoonlijk contact gehad. Real-life afspraken hebben sowieso onze voorkeur, zelfs als het gaat om klanten die in het zuiden des lands wonen.”

Waarom hebben jullie uiteindelijk voor een MUNT Hypotheek gekozen?
“Ellen en Arenda verhuizen van Groningen naar Soest. Niet elke geldverstrekker kan goed met die afstand omgaan wanneer de klant nog niet in de nabijheid van de nieuwe woonplaats werkzaam is. Ik had aanvankelijk een aanvraag ingediend bij de bank waar de huidige hypotheek al liep, maar door de lange verwerkingstijden daar dreigde de hypotheek niet op tijd rond te komen. Vervolgens heb ik een aanvraag bij MUNT Hypotheken ingediend en daar werkten ze meteen mee. Daardoor was alles snel geregeld. Ook onze servicepartner DAK heeft hierin goed werk geleverd. Eerdere ervaringen met MUNT Hypotheken waren al positief, maar deze kan ik wel ‘briljant’ noemen.”

Wat zou je tijdens een volgend traject anders doen?
“Meteen voor MUNT Hypotheken kiezen. Dankzij deze partij heb ik een meer dan tevreden klant. En daar gaat het mij uiteindelijk om.”

Ellen Postma over Niels Greven

Hoe beviel de samenwerking met Niels?
“We kenden Niels natuurlijk al uit ons privéleven en van eerdere zaken op hypotheekgebied. Niels is erg toegankelijk, goed bereikbaar en bovendien heel betrouwbaar. Dat vind ik belangrijk. Je kunt van hem op aan.”

Kende je MUNT Hypotheken ook al?
“Nee, eigenlijk niet. Sowieso zit ik niet echt in de hypotheekwereld. Ik weet dat de rente laag staat, maar daar houdt het ook wel op. Gelukkig is daar Niels, die ons een uitgebreide zoektocht bespaarde en de koppeling met MUNT Hypotheken maakte.”

In eerste instantie was MUNT Hypotheken nog niet in beeld, toch?
“Klopt, er werd eerst een aanvraag bij een andere geldverstrekker gedaan. Die partij was echter wat huiverig en wilde het bewijs van onze nieuwe banen in een ander deel van Nederland zwart-op-wit hebben. Dat snap ik aan de ene kant wel, maar heb ook wat vertrouwen in je klant. Dat komt je eigen bedrijf alleen maar ten goede.”

Het traject is inmiddels afgerond. Wat is je bijgebleven?
“Voornamelijk dat het heel snel is gegaan: binnen een week werd de hypotheekaanvraag gedaan én goedgekeurd. Fijn daarbij was dat we bij MUNT Hypotheken geen extra bewijs hoefden te leveren van de nieuwe banen die mijn partner en ik in Soest, onze nieuwe woonplaats, gevonden hebben. Dat had ook niet gekund, want we moeten nog beginnen bij onze nieuwe werkgevers. Aan een loonstrook of jaaropgave hadden we de geldverstrekker dus niet kunnen helpen.”