Mijn klant en ik

“Dat hij de bal bij ons liet, vond ik eerst juist irritant”

31 augustus 2016 Leestijd ± 3 minuten 182 views

Ze kenden elkaar al ruim vijf jaar toen adviseur Robert Koppe (Koppe Hypotheken en Verzekeringen) en Daniël van Bruggen opnieuw zaken met elkaar besloten te doen. Dit keer werd gezocht naar een geschikte hypotheek. Uiteindelijk werd het er een van MUNT Hypotheken. Hoe verliep de samenwerking bij dit traject?

Robert Koppe over Daniël van Bruggen

Bevalt dus goed, die zakelijke relatie?
“Zeker. Daniël is een ideale klant. Hij is bijvoorbeeld heel snel met het aanleveren van de benodigde documenten, dat werkt erg prettig. Wij kennen elkaar via een gezamenlijke kennis. En Daniël heeft ons op zijn beurt ook weer aanbevolen aan eigen vrienden. Zelf reclame maken doe ik eigenlijk nooit, Koppe wordt meestal ‘viaviavia’ gevonden.”

Dat doe je goed! Wat is je geheim?
“Eigenlijk heb ik dat in een foto op onze site samengevat. Daarop geef ik mezelf een hand, waarmee ik wil zeggen dat ik mijn klanten adviseer zoals ik zelf geadviseerd zou willen worden.

Hoe zijn jullie uiteindelijk bij MUNT beland?
“MUNT had niet bij aanvang de laagste rente. In dit advies maakten de voorwaarden het verschil. Dagrente, boetevrij aflossen indien aantoonbaar uit eigen middelen en automatische renteaanpassing bij het bereiken van een lagere risicoklasse. En zo heeft MUNT in korte tijd alsnog de laagste rente. Als ik terugkijk op het hele traject is er eigenlijk ook niets dat anders zou moeten in mijn ogen, een fijne samenwerking, via DAK Hypotheken, tussen KOPPE en MUNT.”

Daniël van Bruggen over Robert Koppe

Wat maakt Robert een fijne adviseur om mee te werken?
“Hij heeft altijd een helder verhaal. Hij vertelt het zoals het is en is goudeerlijk. Soms kan iets niet zoals ik het zou willen en dat wil je dan eigenlijk niet horen, maar duidelijkheid is wel wat je zoekt in een adviseur, naast transparantie. Daarbij is Robert supergoed bereikbaar. Nooit te beroerd even langs te komen of tussendoor een gaatje voor ons vrij te maken. Ook buiten werktijden. En hij laat de bal echt bij ons. Dat vond ik in het begin best irritant, want het is soms makkelijker als iemand anders de keus voor jou maakt. Maar achteraf ben ik wel blij dat Robert open was over welke keuze welke consequenties zou hebben, en dat wij zelf onze eigen keuze hebben gemaakt.”

Wat bracht jullie uiteindelijk bij MUNT?
“Ongeveer alle mogelijke opties zijn de revue gepasseerd. Van banken tot Nationale-Nederlanden naar uiteindelijk MUNT. Het feit dat bij MUNT de rente pas vastgelegd wordt bij het passeren van de akte sprak ons aan, evenals de mogelijkheid boetevrij af te lossen en het feit dat bij voldoende tussendoor aflossen de kans bestaat dat je in een lagere renteklasse terecht komt. Dat scheelt dan toch weer in de maandlasten.”

Heb je nog een tip voor Robert?
“Tja, zoals gezegd is het gewoon heel prettig samenwerken met hem. Hij denkt met je mee en maakt een stappenplan, waarbij hij niet alleen kijkt naar je huidige leven, maar ook naar hoe dat er over zo’n twintig á dertig jaar uit zou kunnen zien. Overall zou ik tegen iedereen die ‘m niet kent willen zeggen: ‘Bel Robert eens. Wie weet wat hij voor je kan betekenen’.