"Succes van MUNT heb ik zien aankomen"

De koppen achter MUNT: Jet Wesseling
28 oktober 2021 Leestijd ± 3minuten
"Succes van MUNT heb ik zien aankomen"

MUNT Hypotheken is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de Nederlandse hypotheekbranche. Maar wie zijn de werknemers achter MUNT? We laten de komende tijd zeven MUNT-werknemers aan het woord. Van ‘pioniers’ tot werknemers die het afgelopen jaar in dienst zijn gekomen. Als eerste aan de beurt: relatiemanager Jet Wesseling.

Jet studeerde economie in Rotterdam en werkt al vele jaren in de financiële sector. Via SNS Bank, NIBC en Van Lanschot kwam ze in 2014 bij MUNT terecht, vlak na de oprichting van het bedrijf. 

Hoe ben je bij MUNT beland?

“Jeroen van Hessen, één van de oprichters, kwam ik tegen op de hockeyclub. Jeroen was mijn manager bij NIBC. Hij vertelde dat hij met spannende dingen bezig was en zei: ‘Houd mij in de gaten.’ Dat heb ik gedaan - en daar kwam een leuke, nieuwe uitdaging uit voort. Ik had, samen met anderen, het kantoor van de SNS Bank in Den Haag al opgezet dus had ervaring met het opstarten van een nieuw kantoor. Toen zijn we bij MUNT met een kleine club mensen begonnen.”

Met hoeveel waren jullie in de begindagen?

“We waren met negen mensen in de begintijd. Het bedrijf is hard gegroeid: bij MUNT en DMFCO, de vermogensbeheerder van MUNT, werken inmiddels ruim zestig mensen.”

Ben je altijd als relatiemanager bij MUNT werkzaam geweest?

“Nee, mijn eerste functie was meer gericht op marketing en distributie. Onze eerste taak was: hoe zorgen we ervoor dat onze hypotheken geadviseerd worden? We waren tijdens de eerste periode vooral bezig met het optimaliseren van het proces en met informatievoorziening richting de adviseurs. Ik was in het begin een soort spin-in-het-web. Na een klein jaar ben ik het land ingegaan om met de adviseurs te spreken. We noemen dat nu relatiemanager, maar in het begin hadden we helemaal geen functietitels. We deden alles samen. Van het legen van de prullenbakken tot het afsluiten van contracten.”

Had je verwacht dat MUNT zo’n succes zou worden?

“Ja, dat had ik wel verwacht. We hadden al in het begin onderscheidende productvoorwaarden. Heel klantvriendelijk en persoonlijk. Het was transparant en je kon bij ons altijd terecht.”

Dat is nog steeds de basis van het succes?

“Ja, dat klopt. We hebben drie soorten klanten: consumenten, adviseurs en investeerders. Die moeten allemaal tevreden en blij zijn. Dat realiseren we onder meer door goed te luisteren.”

Hoe bevalt het werken bij MUNT nu?

“In het begin deden we alles met elkaar. Nu is dat anders en weet iedereen wat zijn taak is. We doen er nog steeds heel veel aan om het samen leuk te hebben. De werkgever zorgt goed voor ons. Een leuk detail is dat er ook honden op de werkvloer rondlopen. Eén van die ‘MUNT-honden’ is mijn labradoodle, Dexter. Ze kwam als puppy al mee en loopt nu hier nog steeds rond als ik werk.”
 


Geschreven door

Redactie
Redactie
Anderen bekeken ook

Piepkleine studio kost €1 miljoen in Parijs

28 oktober 2021 Het woningtekort is niet een uniek Nederlands probleem. Ook elders ...

'Tinder-achtige berichtjes op LinkedIn van vrouwen die meer willen dan alleen advies'

04 november 2021 Natuurlijk, meedoen aan een spannende kalender was vooral voor het ...

Van Bruggen: Signalen wijzen op stijgende rente

05 november 2021 Na een periode van dalingen veert de hypotheekrente nu weer ...

“Wij knokken oprecht voor onze klanten”

05 oktober 2021   Al tijdens zijn studietijd dacht Auke ...

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.