Opfriscursus gedragsbeïnvloeding

23 juli 2019 Leestijd ± 1minuut
Opfriscursus gedragsbeïnvloeding

Herinnert u zich Liza Luesink nog? Zij is een expert op het gebied van gedragsbeïnvloeding. Hoe zat het ook al weer met die vier knoppen waar Luesink over vertelde?

Luesink's bureau Duwtje, doet ook onderzoek naar de hypotheekmarkt. Er liggen voor hypotheekadviseurs voldoende kansen om het gedrag van de klant te beïnvloeden. Mits de adviseur op de juiste knoppen drukt. De vier knoppen die voorop staan in het hypotheektraject zijn: gemak, norm, motivatie en weerstand. Focus op deze zaken maakt dat het adviestraject een stuk soepeler verloopt, voor zowel de adviseur als de klant.

Luesink vertelt hier hoe er voor iedereen wat te winnen valt, als er maar aandacht is voor de knoppen.


Geschreven door

Redactie
Redactie

Vond u het artikel interessant?

Bedankt voor uw stem!

112 stemmen (gemiddeld 2,3 van 5).

Anderen bekeken ook

‘Mensen zitten er niet op te wachten zich in de schulden te steken voor duurzaamheid’

13 mei 2019 Huizenbezitters lopen nog niet heel erg warm om te lenen ...

Hypotheekadviseur krijgt mogelijk een kleinere rol in bemiddelingstraject

12 november 2019 De Europese betaalrichtlijn PSD2 maakt het voor consumenten gemakkelijker om ...

Friesland: ruimte en goedkope woningen, behalve op de Waddeneilanden

31 oktober 2019 Elke provincie heeft zijn eigen unieke woningmarkt. In Noord-Holland, de ...

Gluren bij de buren: in Frankrijk is het juist stoer om de hypotheek zo snel mogelijk af te lossen

30 oktober 2019 Wat kan Nederland qua hypotheken nog leren van andere Europese ...

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.