Deze hypotheekadviseur wil géén adviseur van de maand worden

06 augustus 2020 Leestijd ± 2minuten
Deze hypotheekadviseur wil géén adviseur van de maand worden

Het afgelopen jaar zet Kop-Munt.nl regelmatig hypotheekadviseurs in de spotlight, door ze uit te roepen tot hypotheekadviseur van de maand. Maar is het wel de adviseur die al die aandacht verdient?

De hypotheekadviseur van de maand augustus is Paul van Manen, van HypotheekVakman in Zeist. Hoewel, eigenlijk vindt hij dat niet hij die plek in de spotlight verdient, maar iemand anders…
 

A-typische adviseur

Hoe het allemaal begon voor Paul? Volgens hem zelf in ieder geval nogal a-typisch, want jarenlang werkte hij voor verschillende banken. “Ik bezocht regelmatig hypotheekadviseurs vanuit die functies, dus ik kende het vak. Op een gegeven moment besloot ik om de overstap te maken en ook zelfstandig hypotheekadviseur te worden.”

In de loop der jaren had Paul al heel wat verschillende hypotheekadviseurs ontmoet. “Ik heb alle verschillende manieren van werken toen van dichtbij kunnen meemaken. Nu heb ik daarmee mijn geheel eigen aanpak ontwikkeld.” Hoe die aanpak er precies uitziet gaat Paul niet helemaal vertellen, want het is voor de klant vooral een kwestie van ervaren. "Kijk maar naar de reviews met klantverhalen," zegt hij.
 

Deze mensen horen wél in de spotlight

Volgens Paul is de klant dan ook de persoon waar het allemaal om draait en die - ook voor dit verhaal -  de plek in de spotlight verdient. Om die klant echt alles te geven wat hij, of zij nodig heeft, is het voor Paul vooral belangrijk om zijn vakmanschap goed uit te oefenen. "Goed en betrouwbaar hypotheekadvies, dat is waar het om gaat. Daarnaast wil ik actief communiceren met mijn klanten; waar, wanneer en hoe dan ook. Ik hou ze van het hele proces goed op de hoogte.”

Vooral het informeren op de inhoud en over de voortgang zijn belangrijk voor Paul. “Hoewel we door de coronamaatregelen veel online regelen, probeer ik mensen toch minstens één keer aan de adviestafel te spreken. Dat vindt de klant ook vooral prettig.” Maar daaromheen blijft Paul het contact warmhouden. “Ik maak vaak een whatsapp-groep aan voor stellen, zodat ik ze samen van alles op de hoogte kan houden. Door die voortgang telkens te communiceren, laat ik direct mijn betrokkenheid zien. Dat geeft klanten weer het vertrouwen dat ze nodig hebben in de voor veel mensen spannende periode voor de aankoop van een huis.”
 

Niet voor niks

Nu doet Paul dit allemaal niet voor niks, hij krijgt er zelf ook wat voor terug. “Als ik mensen goed begeleid naar de hypotheek, dan worden ze daar blij van. En blije klanten, daar krijg ik vervolgens weer energie van. Eigenlijk is mijn doel heel simpel: ‘enorm leuk werk hebben’ en op deze manier zorg ik daarvoor.”

 

 


Geschreven door

Redactie
Redactie

Vond u het artikel interessant?

Bedankt voor uw stem!

15 stemmen (gemiddeld 3,8 van 5).

Anderen bekeken ook

Het raadsel van de woningprijzen

06 augustus 2020 De coronacrisis heeft tot nu toe weinig tot geen invloed ...

Dit zijn de films en series die iedere hypotheekadviseur gezien moet hebben

06 augustus 2020 De beste eye candy voor regenachtige zomerdagen en zwoele zomeravonden. ...

“Klanten begrijpen helemaal niets van het Jaarlijks Kostenpercentage”

30 juli 2020 De hypotheekwereld zit behoorlijk vol met vakjargon. Moeilijke termen die ...

Zo komt hypotheekadviseur Leen Winter de zomer door

23 juli 2020 Op z’n zachtst gezegd is 2020 niet het meest eenvoudige ...

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.