Deze hypotheekadviseur maakt er een sport van om zijn tarief te verlagen

16 januari 2020 Leestijd ± 3minuten 731 views
Deze hypotheekadviseur maakt er een sport van om zijn tarief te verlagen

Marco Anjema is de eerste hypotheekadviseur van de maand in 2020. Een doorgewinterde hypotheekadviseur, die het allerbeste wil voor zijn klanten.

“Begrijp me niet verkeerd, ik ben natuurlijk niet vies van een dikke auto. Maar het is natuurlijk onzin om hele hoge tarieven te rekenen voor het afsluiten van een hypotheek, als je je klant ook op de lange termijn wilt bedienen,” vindt Anjema. Met zijn advieskantoor Financieel Gezond, bedient Anjema klanten in Assen en omgeving. “Op de grote ketens na, zijn wij het bekendste kantoor van de regio, denk ik.”

Wat is de overeenkomst tussen een zak oliebollen en een verhuisbus?

Klanten - en vooral klantenbinding - zijn de spil van Anjema’s bedrijf. “We gaan daar best ver in. We willen namelijk niet alleen in beeld zijn als mensen de hypotheek afsluiten. Ook tijdens de looptijd van de hypotheek staan wij klaar met financieel advies én een budgetcoach.”

Buiten de adviesmomenten om, wil Anjema met zijn bedrijf in ook beeld blijven. “We sturen al onze klanten én hun kinderen een handgeschreven verjaardagskaart. Iets wat we verder nooit overslaan is dat al onze klanten voor de jaarwisseling een bon krijgen voor een zak oliebollen.”

Los daarvan, is het voor Assenaren sowieso lastig om ‘Financieel Gezond’ zomaar te vergeten. “onze klanten mogen gratis gebruik maken van onze verhuisbus. Handig voor de klanten én voor ons, want het logo staat natuurlijk groot op de zijkant. Dat is bijna gratis reclame, die elke dag door de stad rijdt. Klant blij, wij blij.”

Twaalf steden, dertien ongelukken, maar nu op precies de goede plek

Anjema rolde niet zomaar de hypotheekwereld in. “Dat ging met een omweg, of twee, drie... Ik begon ooit op de Pabo, toen nog een jaartje lerarenopleiding geschiedenis en ondertussen werkte ik in de horeca. Dat schoot niet echt op vonden mijn ouders, dus ik heb me toen maar gemeld voor de dienstplicht. Uiteindelijk heb ik zes jaar bijgetekend. Daarna werd ik productiechef bij een fabriek, manager van een callcenter van Spaarselect en daarna belandde ik eindelijk op precies de goede plek: het bedrijf waar ik het hypotheekvak leerde.”

In 2010, ongeveer op het hoogtepunt van de financiële crisis, is Anjema zijn eigen kantoor gestart: “Ik begon met een lening van drieduizend euro bij mijn ouders, om een Ford Focus te kopen voor de zaak. Nu, tien jaar later, zijn we met zijn vijven en vanaf volgende maand zelfs met zes mensen.”

Scherp tarief, goede service

“We zien het als een uitdaging om onze klanten goed te helpen met goed advies en service tegen een scherp tarief.” vertelt Anjema. “Dat afsluiten van de hypotheek is maar een momentopname. Het unieke van ons kantoor is dat we mensen op alle vlakken, continu kunnen ondersteunen. Is er een betalingsachterstand, of hebben we starters die niet echt weten waar ze mee bezig zijn? Dan schakelen we de budgetcoach in. En als geregistreerd financieel echtscheidingsadviseur begeleid ik ook zo’n 30 tot 40 scheidingen per jaar.

We merken dat deze manier van werken aanslaat bij onze klanten en dat is ook de reden dat we langzaam maar zeker uitbreiden.”


Geschreven door

Redactie
Redactie

Vond u het artikel interessant?

Bedankt voor uw stem!

28 stemmen (gemiddeld 3,9 van 5).

Anderen bekeken ook

Gluren bij de buren: Nederland aan de Ikea-hypotheek?

16 januari 2020 Wat kan Nederland qua hypotheken nog leren van andere Europese ...

Dit is de ideale geldverstrekker, volgens hypotheekadviseurs…

23 januari 2020 Hoe zou u uw werk als hypotheekadviseur nou nóg beter ...

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.