Van genezen naar ontzorgen in de zakelijke markt

16 maart 2018 Leestijd ± 3minuten

Reaal zet zich in 2018 volop in om meer te ontzorgen rondom schade. Dit kan na de schade, door waar mogelijk herstel in natura te bieden. Dit ontzorgt de klant én zorgt voor een lagere schadelast. Maar met name ook vóór de schade kun je ontzorgen, door preventie.

‘Bij zakelijke schade gaat ongeveer 30% van de ondernemers failliet na een grote schade.’

Auteur: Carola Wijkamp-Hermsen, Directeur intermediair Schade VIVAT

Een verzekering met een goede dekking is belangrijk, maar een schade heeft desondanks (grote) impact. Zo gaan er bij particuliere verzekeringen vaak spullen met emotionele waarde verloren, die niet te vervangen zijn. Bij zakelijke schade gaat zelfs ongeveer 30% van de ondernemers failliet na een grote schade, omdat zij in de herstelperiode klanten verliezen en niet op tijd weer up-and-running zijn. De zakelijke markt is daarom gebaat bij de inzet van schadecoaches. Die gaan met de klant het bedrijf door om te zien of (grote) schades voorkomen kunnen worden.

Belangrijke zakenpartner

Het intermediair kent de klant en de risico’s en zij zijn ter plaatse geweest. Een belangrijke zakenpartner dus, zowel voor de klant als voor de verzekeraar. Samen moet er gekeken worden naar de beste oplossing voor de klant, zowel op gebied van preventie als van verzekering. Als verzekeraar schuif je op van de partij die het risico verzekert, naar de partij die zegt: ‘kom, we gaan data en innovatie inzetten om samen te voorkomen dat het misgaat’ en dus te ontzorgen. En natuurlijk, àls het dan toch misgaat, ben je er als verzekeraar om het allemaal te regelen, te genezen.

Preventieve maatregelen

Er zijn voorbeelden van preventie te over. Een bedrijf kan gebruikmaken van slimme rookmelders, van waterdetectoren, van camera’s met beeldherkenning tegen inbraak. Wat als er sensoren in grote machines geplaatst worden, die ‘predictive maintenance’ mogelijk maken? Dit alles vermindert het risico en dus de kans op schade. Wij moeten ons daarnaast voorbereiden op het enorme risico van cybercrime. Wanneer een bedrijf bijvoorbeeld compleet draait op een paar patenten, dan zijn zij zeer kwetsbaar voor digitale inbraken. Ook daarbij is preventie in het belang van de bedrijfscontinuïteit. En wie is dan aansprakelijk? Als Reaal kunnen en willen wij daar de benodigde kennis en ervaring gaan leveren.
Kortom, in 2018 willen we de zakelijke markt ontzorgen. Samen met het intermediair een partner zijn om te voorkomen, en – als het toch nodig is – te genezen.

Kennissessie InFinance Day

Op InFinance Day neemt Carola Wijkamp-Hermsen, Directeur intermediair Schade VIVAT, de adviseur mee in het ontzorgen rondom schade in de zakelijke markt. Want het voorkomen van schade is in het belang van de bedrijfscontinuïteit altijd beter dan genezen.

Schrijf u hier in om gratis deel te nemen aan deze InFinance Day Kennissessie ‘Reaal P&C: Van genezen naar ontzorgen in de zakelijke markt’ van Carola Wijkamp-Hermsen op 29 maart 2018 in Expo Houten.

(Deze Kennissessie start om 13:40 uur)

Het bericht Van genezen naar ontzorgen in de zakelijke markt verscheen eerst op InFinance.

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.