Onderzoek naar klantreis consument

22 maart 2016 Leestijd ± 2minuten

Munt Hypotheken, FlexFront Groep en Nationale Waarborg laten Neurensics de klantreis van de consument onderzoeken. De resultaten worden op 31 mei op HypoVak bekendgemaakt door Victor Lamme, hoogleraar cognitieve neurowetenschappen aan de UvA.

De drie partijen hebben 1200 intermediairkantoren gevraagd mee te doen aan het onderzoek. Ze schrijven onder meer aan de adviseurs: “Doet u mee aan baanbrekend wetenschappelijk onderzoek dat u inzicht geeft op basis waarvan de consument nu echt kiest? Wij hebben ons bestaansrecht te danken aan een grote schare trouw intermediair. Wij geloven in de kracht van  onafhankelijk advies en denken dat de onafhankelijk adviseur ook in de toekomst een voorname rol zal spelen in de totstandkoming van deskundig en toekomstbestendig financieel advies voor de consument.”

Beweegredenen

“Essentieel hierin is dat de adviseur de beweegredenen van de consument leert en blijft begrijpen”, schrijven ze. “Wij hebben Neurensics opdracht gegeven om de klantreis van de consument te onderzoeken. Waarop kiest de consument nu echt en hoe verhoudt zich dat tot diezelfde reis van de adviseur? Dit is een baanbrekend wetenschappelijk onderzoek. Nog nooit is in binnen- of buitenland de relatie en het verschil tussen de keuzemomenten en associaties van de consument en de adviseur onderzocht.”

De resultaten van dit onderzoek worden door professor Victor Lamme (onder andere bekend door zijn televisieoptredens in DWDD) gepresenteerd in een plenaire sessie tijdens HypoVak op dinsdag 31 mei te Nieuwegein. “Met deze resultaten kunt u als adviseur uw voordeel doen en anticiperen op de punten waarop de consument daadwerkelijk kiest”, aldus Munt, FlexFront en Nationale Waarborg.

Neurensics

Neurensics is Europa’s eerste neuromarketing onderzoeks- en adviesbureau met directe toegang tot neuro imaging technieken en doen onderzoek naar consumentengedrag op basis van neuromarketing inzichten. De wetenschappelijke inbreng vindt plaats onder verantwoordelijkheid van Victor Lamme en zijn collega Steven Scholte.


Lees ook
Hoe denken klanten over hun adviseur en over het aanvraagtraject?
Cijfers & onderzoeken

Hoe denken klanten over hun adviseur en over het aanvraagtraject?

Nederlanders zijn positief over hun hypotheekadviseur: 54,1 procent zou zijn/haar adviseur aan anderen aanraden. Vooral vrouwen en jongeren tot 34 jaar zijn te spreken over hun adviseur.

Mixen van hypotheekvormen beste keuze voor de hele looptijd

Mixen van hypotheekvormen beste keuze voor de hele looptijd

Wie zich op fiew.nl online laat adviseren over de keuze van een hypotheek, krijgt daar in veel gevallen het advies om voor een mix van hypotheekvormen te kiezen: een combinatie van een annuïtaire en lineaire hypotheek en in bepaalde gevallen ook een aflossingsvrije hypotheek. “Een combinatie van hypotheekvormen is in veel gevallen beter afgestemd op de levensloop van de huizenbezitter”, aldus Manon van der Poel. Vanwaar deze combinatie? Lees ook het artikel over het mixen van rentevaste periodes.

Eerste fase hypotheekadvies steeds vaker digitaal
Trends

Eerste fase hypotheekadvies steeds vaker digitaal

Nergens in Europa doet men meer bankzaken via internet dan in Nederland: 80 procent van de Nederlanders doet deze online. Maar als het om hypotheekadvies gaat, doet slechts 22 procent dit geheel of gedeeltelijk online. De rest doet het liever van A tot Z op de beproefde manier: met koffie en een handdruk, op het advieskantoor.

Terugblik eerste jaar Kop-Munt: "De kop is eraf; het smaakt naar meer!”

Terugblik eerste jaar Kop-Munt: "De kop is eraf; het smaakt naar meer!”

Kop-Munt bestaat alweer meer dan een jaar. Hoog tijd om even terug te kijken met concepteigenaar Menno Luiten van MUNT Hypotheken. Op ontwikkelingen in de markt, maar ook op het platform zelf. “We zijn trots op wat we tot nu toe hebben bereikt, maar het einde is nog lang niet in zicht.”  

Nieuwsbrief

Als eerste de achtergronden bij het hypotheeknieuws lezen? Benieuwd naar opinies uit de markt? Een voorsprong nemen op je kennistest-tegenstanders? Meld je aan voor de nieuwsbrief en je mist nooit meer iets op www.kop-munt.nl.

 

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan de privacy policy.